Hej! Tänkte göra om i mitt kök lite och har hört talas om bänkplast, är det någon som vet något om hur slitstarkt det är? Hur länge håller det och hur blir resultatet? Nu bor jag själv i en liten etta med kokvrå så det är ju ganska lugnt i köket men vill ju ändå inte att det ska bli fult efter några månader, skriv så mycket ni vet om att lägga bänkplast på bänkskivan så blir jag jätteglad!!! Kram!
Hencopenko, 2011-03-10
Bänkplast, även kallad dekorplast, kontaktpapper med mera, kärt barn har många namn :)
Jag skulle vilja påstå att det går att använda på vilken yta som hellst i hemmet. Själv har jag klätt in både kakel, en del av bänkskivan, kylen, köksfläkten, hyllor, tv:n, väggen på ett ställe, köksluckor. Budgetrenovering när den är som bäst helt enkelt. Hållbart är det med, tål både fukt och viss värme. Åtminstonde från te koppar... Lätt att tvätta av och göra rent.
Relativt lätt att montera med lite träning, snabbt och bra resultat blir det också! Kolla gärna in mina album för inspiration ;)
Lycka till!
BestOfBerger, 2011-03-10
Åh tack! Men man ska undvika varma grytor då kanske? :) Vet du om man kan köpa på nätet nånstans?
Hencopenko, 2011-03-10
Ja det är väl inte att rekommendera. Det finns att köpa på Coop bygg i alla fall i lite "enklare" färger och mönster, annars finns det en sida som jag inte minns namnet på, men det är bara att söka så hittar du! :). Kolla på byggvaruhusen och så med ifall du har möjlighet.