Jag har sökt lite överallt efter detta, men inte hittat riktigt rätt ...
Jag söker dessa mörka ( mörkbruna / svarta ) stockar som man brukar bygga in
trädgård o.s.v. med.
Jag har tänkt bygga "etageplan" på baksidan för att bygga lite i trädgården..
Tyvärr hittar jag inte ens några bra bilder på dom :(
SoulGod, 2011-02-08
Jag kanske fattar dig fel, men om jag inte är helt fel ute så är dom från trädgårdsvallar ganska "korta" ?
Min mamma har dessa jag har i åtanke på sin gård, och dom är säkert 4-5 meter ...
Eller så är jag helt dum i huvudet kanske ..
SoulGod, 2011-02-08
Okej .. mycket möjligt, jag kan inte säga vare sig bu eller bä,
om vi menar samma saker :P
Jag googlade lite på torvblock men hittade ingen som var det jag sökte ..
har du något exempel?
najaden, 2011-02-08
De slipers som man använde förr var begagnade och impregnerade med kreosot som inte är lämpligt att använda. Men det finns nytillverkade "slipers" som är tryckimpregnerade på ett mer miljövänligt sätt. Finns att köpa på byggmarknader som som säljer trädgårdsartiklar, staket mm.
http://www.hassletra.se/
Modinskan, 2011-02-09
Igentligen borde man nog inte använda sig av vare sig slipers eller de nyare tryckimpregnerade, båda innehåller gift. Och ABSOLUT inte i ett trädgårdsland för sådant som ska stoppas i munnen.
Tyvärr finns det ju inte många alternativ, men som Jolly skriver så är torvblock ett miljövänligt alternativ och blir med åren mycket snyggt. Plattjärn med ben kanske också varit ett alternativ men det beror på hur högt det ska byggas. Sen finns det ju korrigerad plast, som jag själv för några år sedan aldrig skulle kunna tänka mig men som jag nu tycker börja se lite kultigt ut.