Jag skulle vilja köpa snygga dukar och tygservetter till nyår i lite finare stil. Helst i bomull eftersom de oftast har bättre lyster och dessutom är lättare att sköta än linne. Känns dessutom lite mer modernt tycker jag.
Är det någon som har några tipps?
Dusina, 2010-12-23
Tack för tippset. Jag har tittat lite på dem tidigare men det är inte riktigt vad jag var ute efter.
Hade faktiskt ett oerhört flyt idag. Var hemma hos en kompis som hade köpt jättesnygga och lyxiga Italienska bomullsdukar och servetter på nätet från ett svenskt företag som heter Solo Milano som var precis vad jag letat efter. Jämfört med vad jag har sett ute i affären så är de överlägset bättre i kvalitén och ändå billigare i jämförelse.
Tyget är vävt väldigt tätt och har sjukt snygg lyster. Tydligen är det samma dukar som de flesta stjärnkrogar och femstjärniga hotell använder i stora delar av Europa och de ska tydligen hålla sig snygga länge, oavsett behandling.
Jag är sjukt glad att jag hittade dem. Har redan beställt 1 duk och 6 servetter och då fick jag dessutom 2 servetter gratis på köpet :)
Lätt att jag kommer att ha snyggast dukning på nyår! :)
Här är sidan om någon annan är på jakt.
www.solomilano.se