Jag är i begrepp att köpa ny soffa och har egentligen inte tid nu innan jul att åka runt i affärerna och provsitta.
Tänkte höra med er om er favoritsoffa i denna genre: Mjuk, pösig (typ dun), djup, ganska lång (ca 2,5 m). Kort sagt en behaglig dröm att krypa upp i.
Tacksam för all hjälp!
AnniesHome, 2010-11-28
Gå in på www.sittymobler.se där hittar du massa mysiga soffor till låga priser. Finns en soffa som heter Lotus som har dunfjädrar i stoppningen och som har häftig design i armstöden där man kan förvara saker. Hoppas du hittar nåt där på sidan. Lycka till.
PiaWallden, 2010-11-28
Tack för tipsen hörrni! Det är väl inte jätteviktigt med dun, huvudsaken är att den är pösig och bekväm. Jag hittade en soffa i min smak med hjälp av länken:
http://www.sittymobler.se/ProductPopup.aspx?filename=klau_Auburn_721.jpg
Skulle gärna vilja provsitta, så jag får ge mig iväg till närmsta Sittymöbler ( i Landskrona för min del).
AnniesHome, 2010-11-28
Hej.
Butiken ligger precis vid tågstationen i Landskrona mitt över parkeringen sidan om flugger färg. Soffan kommer in denna veckan så jag kan skriva här när den är uppställd så du kan provsitta. Den är superskön och kommer från USA, stor, mysig och är i microfibrer. Finns även en stor pall till soffgruppen. Ha det bra så länge.
AnniesHome, 2010-11-28
Hej.
Butiken ligger precis vid tågstationen i Landskrona mitt över parkeringen sidan om flugger färg. Soffan kommer in denna veckan så jag kan skriva här när den är uppställd så du kan provsitta. Den är superskön och kommer från USA, stor, mysig och är i microfiber. Finns även en stor pall till soffgruppen. Ha det bra så länge.
PiaWallden, 2010-11-28
Alldeles strålande. Tack för din hjälp!
JessicaT, 2010-12-21
Jag köpte en soffa nyss på http://www.presentimport.se
De har bra priser och levererar snabbt.
Namn på soffan va Urban XL och jag är jättenöjd
wiberg_d, 2010-12-26
Vi har en 2,5m soffa, en Bellus Idaho Lux, med dunstoppning och hela köret:)
ca pris: 11000:-
Alla som sitter i soffan påpekar att den är grymt skön!
så här ser soffan ut!
PiaWallden, 2010-12-26
Verkligen skitsnygg soffa Wiberg!!
PiaWallden, 2011-01-23
Ville bara berätta hur det gick och tacka för era tips!
Det GÅR inte att ta några genvägar när man väljer soffa. Man MÅSTE helt enkelt ut och provsitta!! Det är dock tacksamt att få råd och tips, men inte säkert att det andra tycker är bekvämt är detsamma som jag upplever som bekvämt.
Jag provsatt hela XXX-Lutz soffsortiment (och det var MÅÅNGA soffor) och ingen passade mig. Ikea hade några sköna, men då var tyget fult eller sladdrigt. Mio hade inga, Sittymöbler hade en skön soffa, men den fanns bara i ett tyg som jag inte gillade.
Sen var jag på Svenska Hem och EM-möbler. Ingenting.
Till slut blev det Living på Bergsgatan i Malmö. Där hittade jag den perfekta soffan och det fanns gott om tyger att välja mellan. Hurra!!
Det blev soffan Delphi från Bellus (fast utan divandelen) och tyg Cortina brun.