Det finns några anledningar till detta tror jag.
En är att vissa inte vill/vågar lägga ut helhetsbilder på sitt hem/olika rum. Därför blir det mest olika närbilder på saker eller detaljer de tycker om.
Den andra anledningen är att det råder en viss designhysteri här på SR, precis som i samhället, alltså lyfts många dyra designerprylar fram i ljuset som något extraordinärt och eftertraktat.
Vad man sen vill tycka om det är upp till en själv, men det kan som sagt bli lite uttjatat att se en och samma pryl ur sjutton vinklar bara för att den är av ett känt märke.
Du får helt enkelt söka dig till album som visar helhetsbilder och skippa närbilderna, så får du den inspiration du söker!
lantislygdman, 2010-11-03
Ibland kan man ha bläddrat igenom ett helt album utan att ha fått en uppfattning om hur rummet egentligen ser ut. (Pga för mycket detaljbilder) Lite tråkigt tycker jag.....Men, det är väl här som med allt annat. En smaksak! En del närbilder är ju riktigt snygga och läckra.....fast jag tröttnar snabbt om albumet "bara" har detaljer, då går jag snabbt vidare till ett annat album.