Inte nog med att man sitter i ett litet studentrum på 23kvadrat, dessutom har jag tre olika träslag på möblerna. dels är det valnötsmönstrad sängstomme, byrå och nattduksbord, sen ett skrivbord som är svartbrun (dessa två funkar ändå någorlunda bra ihop, de är ju någorlunda lika i färgen), men sen är det en bokhylla i bok, som jag bara avskyr. Dessvärre har jag ingen möjlighet att göra mig av med den, eller måla om den då den "tillhör" rummet och måste vara kvar i detta skicket.
Nu till frågan! Någon som vet hur jag kan pimpa den förskräckliga bokhyllan? Vad tycker ni jag ska satsa på för färger annars? Jag är så trött på det gräsliga överkastet så det ryker då jag förhoppningsvis får ett nytt, svart i julklapp ;) Men sen skulle jag skulle vilja få lite mer liv i lyan ;) någon mer färg kanske?
Tacksam för alla tips och råd!
Sockertoppen, 2010-11-02
Hej Emelie! Om du kan sy, så kan du sy ett tygöverdrag till hela bokhyllan. Det är ju väldigt enkel form. Sen kan man ha en öppning à la 1700-talsrullgardin, med knyt. Dessutom kan du ha allt "bröt" som du inte vill se i bokhyllan. Annars är ju bröt väldigt förhärskande i studentrum. Ett naturfärgat linnetyg skulle nog bli snyggt till detta. Alltid bra att ha en lugn bas. Sen kan du ta in färg i rummet via kuddar. Lycka till!
MimmiLinnea, 2010-11-04
Studentrummen här i Linköping kan man tömma på ordinarie möbler och förvara i hyresvärdens förråd tills man flyttar ut, kanske finns det någon liknande lösning hos dig?