Någon som har tips på bra loppisar eller mysiga butiker med gamla fina grejer i Stockholm med omnejd? Finns ju lite varstans, men tycker att mycket mest är strunt... åker gärna en liten bit för att hitta det perfekta stället en söndag :)
Det finns en weird-ass loppis på huvudgatan i Sumpan jag brukar gå till när jag har vägarna förbi, enklast är att åka t-bana eller pendel till Sundbybergs station, gå av och hitta den stora shoppinggatan som går parallellt med tågspåren, inte precis bredvid utan nästa parallella gata t h i tågets färdriktning. Följ gatan tills du ser en affär med ett skolskelett utanför, det är en halvtrappa ner på vänster sida.
sparris, 2011-02-15
Det finns en weird-ass loppis på huvudgatan i Sumpan jag brukar gå till när jag har vägarna förbi, enklast är att åka t-bana eller pendel till Sundbybergs station, gå av och hitta den stora shoppinggatan som går parallellt med tågspåren, inte precis bredvid utan nästa parallella gata t h i tågets färdriktning. Följ gatan tills du ser en affär med ett skolskelett utanför, det är en halvtrappa ner på vänster sida.
(gatan heter Sturegatan enligt hitta.se)
ultra, 2011-11-08
Den loppmarknaden som tidigare fanns i Skärholmen har flyttat till Vårby Gård(?) om jag inte missminner mig.
Sabinaa, 2011-11-14
Om du har bil och orkar åka en bit så har du Fullerö Handel i Uppsala som är en riktigt mysig butik.
http://www.fullero.nu/