Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Hur budgetrenoverar vi detta kök?

tres

tres SE

Publicerat för mer än 10 år sen
Följ

Vi har köpt hus och det är mycket som ska göras..köket blir tyvärr inte prio ett, även om jag gärna skulle vilja. Men man har ju inte hur mycket som helst...
Men Hur skulle man kunna budgetrenovera detta kök så det åtminstone känns någorlunda lockande att laga sin mat där?
Färgerna är hemska.. Vill ha ett vitt kök! Vad kostar det att lackera luckorna tro?
Och vad kan man göra åt resten... Är inte så hemma på renovering och skulle behöva alla tips o råd som finns:)

Missvampiria

Missvampiria, 2010-09-23

Ett sätt att göra köket lite annorlunda utan att lägga ut jättestora pengar är att tex byta bänkskiva, sätta självhäftande plast på kaklet i nån snygg färg och kanske lägga in ett nytt golv? Och som du själv skrev lacka luckorna... Byta handtag på luckorna kan också göra stor skillnad.
Några av tipsen jag kom på iallafall. Lycka till!
Mvh Missvampiria.

druvs

druvs, 2010-09-23

hej!
jag skulle byta handtag och göra kaklet vitt.. tror det skulle göra stor skillnad bara det! den här mörkbruna"listen" över och under skåpet kanske man kunde fundera på att måla i någon ljusare färg? Även den lite tjockare vid golvet. Jag tror att bara de små sakerna skulle göra att du kan leva med luckorna ett tag till, däremot skulle jag inte klara av det plastgolv som ligger där. Men det är ju såklart upp till dig vilket du prioriterar.. :)
Men skulle genast se bättre ut med vitt kakel, nya handtag och nytt golv!

tres

tres, 2010-09-23

Tack för era tips!

Golvet ska bytas, och även där tar jag gärna emot råd. Vi är tveksam hur vi ska göra då det kommer "gå ihop" med både vardagsrumsgolv och hallgolvet..
I vardagsrummet är det parkettgolv idag och i hallen kommer vi lägga svartklinker i en "ruta" just vid dörren, sen ska resterande hallgolv vara samma som i köket... Men vad för golv är alltså frågan!!!

har gjort en tråd om detta också:
http://www.styleroom.se/inredningsforum/2796-ta-ner-v%C3%A4gg,-vilket-golv-ska-vi-v%C3%A4lja%3F

Men som du säger, kaklet måste göras nåt åt. Har förstått här att man kan måla kakel, funkar det bra?
Listerna måste göras nåt åt, den översta skulle jag helst vilja ta bort men vet inte hur det skulle se ut då... Fläkten HATAR jag!?

druvs

druvs, 2010-09-23

oj jag såg inte ens att det var en fläkt.. hehe :P
jo man kan måla med en kakelfärg och du har så ljust kakel också så det går nog finfint.
jo den översta är lite överflödig kan tyckas, men den måste inte gå bort.

men golvet.. hmm.. jag måste in å titta på ditt vardagsrumsgolv, men annars tycker jag vad som helst förutom laminat. tycker det ska vara "äkta" trä. Snyggare, prisvärdare och håller bättre i längden. Ska ni sälja sen är det mer värt med riktigt trägolv.
Ruta vid dörren är skitsnyggt! skulle jag också vilja ha, men jag är nöjd med mitt.. bra idé :)

Supersara1

Supersara1, 2010-09-23

Detta kök var verkligen inte vackert...levde själv i ett gräsligt kök i tre år och efter renovering så är jag en mycket lyckligare människa.
så nu till ditt kök; mitt golvtips är helt klart ett äkta trägolv, frågarn är bara om du nu ska göra om köket, kommer du vilja ha samma form på det? annars är det ju väldigt tråkigt att lägga ett dyrt golv.....
jag hade nog satsat på en laminatmatta i schackrutigt, nytt kakel går att få riktigt billigt faktiskt. Väggarna vita och nya snygga handtag.
vad är det för matreal i luckorna? ser ut som laminat. Spraymåla är ju inte fel, och ryck bort listerna. då tror jag faktiskt att fläkten kan komma undan trots att den inte är så snygg.....haha
annars är ju blocket ett hett tips om du vill leta efter en modernare fläkt. en del männsikor säljer vad som helst, utan att förstå värdet.....:)

tres

tres, 2010-09-23

hehe nej köket är förjäkligt! de blir nåt utav de första vi tar tag i när vi flyttar in..
trägolv alltså.. blir det snyggt att lägga ett sånt mot den andra parketten då? när man inte kan få lika?:)
jag tror nog att vi skulle ha samma form på köket den dagen vi byter ut det riktigt, tycker det är helt okej, och jag tror inte man skulle kunna göra på så många andra sätt med den planlösningen.
vet faktiskt inte vad det är för material i skåpluckorna, har inte tagit mig någon närmre titt på dem, men ska göra det i helgen!

tres

tres, 2010-10-05

Nu ska ni få en till sak att fundera på :)
Vad gör vi med denna fula "grej"? Skulle vilja haft skåp där, men tydligen går murstocken där bakom.. ska man slå igen den? Men ser det inte konstigt ut då, är ett skåp på var sida om den..
Idéer?? =)

tres

tres, 2010-10-06

Smart! Tavellister istället för de där fula glasfyllorna kan ju faktiskt bli bra! =)
Tror dock ändå att vi kommer lacka om luckornra då vi har en bekant som gör sånt och förhoppningsvis får vi det till ett bra pris :)
Vill ha ett svart/vitt kök!
Funderar på att lägga in svart klickgolv..vad tror ni om det?

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2021

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons