Min sambo och jag trivs inte riktigt i vårt sovrum. Vi vill tapetsera om.
Men vi är veliga...
vad skulle DU sätta upp för något och vilken vägg?? Skulle du måla resten av rummet i någon färg?? Vi är såååå less på brunt och beiget....
Sen - vad ska vi mer ha på väggarna? Ser så tråkigt ut nu =/
Säng, sängbord, hyllor och byrå är allt nytt och de älskar vi..:)
För fler bilder, kika in i mitt album på sovrum!
Eden, 2010-06-30
Själv så kommer jag att ha en fondvägg i sovrummet! Kommer köra med en fin lila nyans! Då kommer jag att matcha lila/svart/guld detaljer! Och på den väggen så blir det nog en stor tavla, något i stil med Venus av Botticelli.
Jag velar lite mellan 2 alternativ dock! Blir det inte lila fond vägg så blir det ett foto-tapet från photowall.se. Bild på den finns i min inredningsdagbok! Med det blir det att matcha med svart/vitt och en persisk matta! Vad vi kommer att ha för säng + sängbord är ännu oklart dock! Men jag är mycket för gammla möbler i rokokostil. Så det blir något i den stilen!
Allt har att göra med vad för färger man gillar och vad för stil man har! Du verkar ha en stil som är neutral med färgklickar lite här och där? Våga med nån galen fond-vägg är mitt tips iallafall!
Eden
Sockertoppen, 2010-07-01
Fast å andra sidan tror jag att Jollys bild med det knallgula skulle vara suveränt hos er...
Huslusen, 2010-07-02
Tack för tipsen! Gult gick inte hem men eftersom jag älskar turkos så lutar det åt att ha en turkos fondvägg (ska gå lite åt grönt så det inte blir för kallt) t.ex Lagun från Alcro.
På andra sidan rummet kommer jag göra en rand från golv till tak i samma färg - ca 60 cm bred.
Kommer även se om jag hittar några snygga schabloner typ blommorna här på Styleroom :) I lite glada färger...eller så ska jag skriva datum i vitt eller någon annan färg, viktiga datum i min sambos och mitt liv typ :)