Har precis hittat detta forum och är överlycklig. Har genom att titta på bilder fått en massa inspiration.....
Min fråga nu är att jag vill ha svart kakeldekor i mitt kök och undrar vilket som är vanligast eller snyggast.....att ha blank eller matt svart ????
jag köpte plastfilm på rulle i svart men när jag öppnade dem var de matta...och jag är nu osäker på om jag ska läma tillbaka dem. De har dock inte blanka på coop där jag köpte dem och vet inte var de har dem. Har dock colorama i stan så kanske har de blanka där...om det är det man ska ha
Jag kan inte mkt om inredning så jag vore tacksam för tips och tankar och ideer.
mvh Jeanette
lantislygdman, 2010-05-23
Att piffa till med dekorplast är ett kanonbra sätt att förnya kaklet på. Billigt och relativt snabbt att förändra. Jag har sett massor med album som har fått jättefina kök efter att ha använt dekorplast. Har sett både dom som skär ut ruta för ruta, och en del sätter hela filmen direkt på....(måste gå bra mycket fortare? Men då syns ingen kakelfog sen..) Angående om att ha matt eller blank må vara en smaksak.
Jag har budget renoverat vårat kök, men jag målade över kaklet. Jag valde matt färg...(vet inte varför, det bara blev så..)
Här kommer en bild på matt kakeldekor....
Och här är en bild på blank dekorplast....
Sök i sökrutan på kakeldekor och på dekorplast så får du fram massor med album som du kan titta i....På www.mellmine.se finns det stort utbud av dekorplast om du vill beställa via nätet....Lycka till med "pimpningen..."
jeaaa, 2010-05-23
oj tack för era inlägg och bilder. Har som sagt tittat en del på bilder men det har inte framkommit om det varit just blank eller matt man har användt.
Nu blir jag nog dock än mer förvirrad eftersom jag inte tyckte det var så stor skillnad.....
Fler som vill berätta vilket ni har valt? Blank eller matt svart plastfilm....vilket är vanligast alltstå?
tack för era svar!
Jea
Velouria, 2010-05-23
Om du gillar matt, välj matt. Gillar du blank mer, välj blank. Det är en smaksak. Det är ditt kök, välj det du vill ha.
Om du jämför med matt eller blankt kakel är det samma sak. Det är en smaksak vad du väljer att ha.
Är du osäker på vad du gillar jämför blankt och matt bredvid varandra och se vad du föredrar.
jeaaa, 2010-05-23
är de lika lätta /svåra att hålla rena?