Med kappa menar jag en stram gardin som ligger ner och inte är så lång. Absolut inte en veckad för det tycker jag själv inte är snyggt. Tittade på Simon och Thomas igår och enligt dem är en kappa det fulaste som finns.
Jag som nyss beställt en gardin i Bottnatyget som ska vara sydd som en stram kappa.
jca, 2010-05-14
Jag tycker det är fint med stram kappa. Det liknar ju hissgardin som är min favorit. Simon och Thomas har ju bra idéer ibland men för det mesta tycker jag inte det blir så snyggt när de varit framme. Konstiga färval till exempel.
Velouria, 2010-05-14
Det är fint med stram kappa enligt mig. Beror såklart också på fönstret, men är det något DU gillar, kör på det.
Det enda Simon och Thomas kan är att vara irriterande. Sluta titta på dem och ditt liv blir mycket trevligare. ;)
sparris, 2010-05-15
Har själv alldeles raka kappor i köket för jag pallar inte med volanger, rysch och pysch, och långa gardiner är inte ett alternativ i mitt kök, delvis för katternas skull. S&T får tycka vad de vill.
Jag tror din gardin blir jättefin! Det är precis sådana tyger man kan ha till den typen av gardin, imho.
Anna.Belle, 2010-05-15
Jag ska flytta snart, och då har även jag tänkt ha en stram, rak kappa i köket, då det inte riktigt passar med något annat där.
Ett tips är att sätta gardinstången ända uppe vid tak, då tar gardinen inte så mycket av fönstret och man får in mycket ljus.
Visst kan det vara snyggt med kappa!=)
finasaker, 2010-05-17
TACK för era svar. Jag har nu ändrat min beställning och gjort den med kardborrskena alldeles rak och stram. Underbart!
Sockertoppen, 2010-05-17
Jag tycker inte heller att kappa är fult, men den stjäl ljus, och det har jag emot. Kanske har du så starkt ljusflöde att det inte gör något? Sen beror det ju på hur långt ner kappan går osv. Lycka till!
Velouria, 2010-05-17
Jag har en svart kappa i köket och jag tycker inte den stjäl något ljus alls. Och den är inte speciellt kort.