Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Färgglada trasmattor

Velouria

Velouria SE

Publicerat för nästan 13 år sen
Följ

Jag letar efter mer färgglada trasmattor och det utbud jag hittills sett i butiker är inte alls vad jag är ute efter.

Det får gärna vara en grön matta, eller något åt det lila-rosa hållet, och som sagt mer färgglatt. Behöver ej vara svart eller vitt med som exempelbilden nedan, men gärna (helst) en melerad matta. Det ska vara en avlång matta till köket. Bredd 70-90 cm, längd minst 2 meter, max 260 cm.

OBS är enbart ute efter riktiga trasmattor, INTE plast.

Var kan jag hitta den här typen av mattor? Är ute efter webbutiker eller fysiska butiker i Skåne.

Velouria

Velouria, 2010-04-29

Ingen som har något tips alls?

Jag har hittat ett alternativ hos Jotex, inte exakt som jag hade tänkt mig först men det här är mitt förstahandsval nu.

Enfärgade trasmattor 70x250 cm hos Jotex

Någon som har erfarenhet av mattor/kvalitet från Jotex? Har aldrig beställt något från dem tidigare.

Velouria

Velouria, 2010-04-29

Jag letar på Blocket dagligen, försökt söka hos olika webbutiker, har kollat Ikea, Rusta, Jysk, Ellos, ÖB you name it men hittar inget som faller mig i smaken eller har någorlunda rätt mått. Har inte sett något som öht är i närheten av den exempelbilden jag postade.

Men jag har egentligen inget emot enfärgat! Verkligen inte. Blev bara så förvånad över det generellt trista utbudet på trasmattor. Alla satsar väl mer på plastmattor nu istället, men det är inget jag kan tänka mig ha i köket.

Jotex är väl typ som Ellos och det lutar mot en beställning där, synd bara att det är många veckors leveranstid.

lantislygdman

lantislygdman, 2010-04-30

Verkar va svårt att hitta fräna mattor som inte är i plast! Trasmattor har oftast ljusa, pastelliga färger....Du får prova lyckan bland postorderföretagen.....Hittade den här gröna i Cellbes. Finns bl a i 70x200. Lycka till med ditt sökande!

Velouria

Velouria, 2010-05-01

Den gröna mattan från Cellbes såg fin ut, tack för tipset!

Jag har en bit till Stockholm, bor i Skåne, inte helt lätt att gå på loppisar där då. Men nu har ju loppissäsongen börjat, ska gå på några här i närheten och se vad jag hittar.

Plastmattor har jag dåliga associationer med, möjligen utomhus isåfall, men i köket vill jag ha en "riktig" matta som är trevlig att stå på längre stunder. Tycker verkligen det borde finnas mer moderna trasmattor ute i butikerna, det kanske kommer nu efter plastmattorna blivit populära igen.

therre

therre, 2010-05-03

Jag har köpt en trasmatta (det var dock i plast) från Jotex för kanske... 1 - 1 ½ år sedan som använts i hallen där man går varje dag och tvättat den flera ggr, den har hållit mycket bra!

IngelaS

IngelaS, 2010-05-03

Min svärmor brukade köpa trasmattor på sommarmarknaderna. Det borde väl finnas nere hos er i Skåne också ? :)
Hon skänkte alltid sina gamla till mig så jag har flera liggande men ingen i grönt-färglatt tyvärr.
Tycker att det blir så svårt att hålla dem rena när de ligger i köket och så hatar jag att skaka mattor så jag sparar dem kanske till barnen eller något framtida torp :D

En av fördelarna när vi förut bodde i bostadsrättsförening var matt-tvättmaskinen...

Papiljotten

Papiljotten, 2010-05-04

Visst blir man irriterad är man googlat på ordet trasmatta i flera olika varianter och det är omöjligt att hitta det man söker, när man dessutom bara vet att det bara måste finnas gömt nånstans=)
Hittade www.mattsmattor.se dom hade faktiskt en del även några på rea annars kanske sista utvägen kan vara www.karinshandvaveri.se

Lycka till!

MamaMolly

MamaMolly, 2011-02-28

Jag saknar oxå snygga moderna trasmattor i butik och har försökt få min mamma att satsa hårt på sitt vävande men hon hinner bara hålla det på beställningsnivå. Hon gör supersnygga trasmattor i alla möjliga storlekar och färger. Bl.a. rutiga och snygga enfärgade i gåsögon. Kolla in hennes hemsida: www.ostbyboden.se Fram för mer trasmattor!!!

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons