Hej! Satt och letade smarta lösningar för en liten lägenhet igår. Objektet i fråga är en 1a på 45 (ca) kvm, varav mycket av ytan tas upp av ett stort kök (alldeles onödigt tycker jag men det är en gammal lägenhet och där är det ju ofta så). Hur som helst hittade jag denna bild och tyckte det var skitsmart! Vad skulle man kunna bygga "plattån" av? det borde inte behöva vara så svårt väl, eller? Tänker att jag kanske istället för skrivbord och det har tvmöblemanget på. Tänker bara ha en 90 säng ev. så den skulle inte behöva ta så himla mycket plats i rummet.
Tänker att jag inte skulle ha så hög plattå, utan bara har en rätt låg ram med hjul på.
Är det en korkad idé eller smart, kan inte riktigt bestämma mig..
limpan, 2010-04-16
Grejen med bilden är ju att sängen går att föra under plattformen, vet inte om du tänkte det då det inte framkom i texten? Annars är det bara onödigt, yta som yta. Ska du dock kunna dölja sängen under är det en bra ide, kanske svårt att få snyggt, men kan ju klart funka.
Systeryster, 2010-04-16
Haha ja jo, det var ju förstås tanken, att den skulle att skjuta in under. Tror det kan göras snyggt. Man kan ha en "lucka" med gångjärn som man liksom bara öppnar när sängen ska in under och sen syns den inte.