Hejsan! Jag kommer troligtvis flytta till en liten etta snart och behöver bra lösningar för att kunna ha soffa och säng i samma rum. Vill ha en säng med klädförvaring under. Vill kunna ha både vikta kläder (utdragbart) men också hängande. Nån som har bra förslag på lösningar? Kanske ska tillägga att sängen kommer troligtvis hamna i ett hörn så det är bara en långsida och en kortsida tillgängligt. Har googlat utan att hitta nåt riktigt bra..
lantislygdman, 2010-04-15
Tror att det var på Äntligen hemma som jag såg en egentillverkad säng med förvaring. Gjord av ikeas köksskåp med utdragslådor med en madrass ovanpå. Såg superschysst och lyxigt ut. Själva sängen blir högre än en standard.....Om du bygger huvudändan hög och lämnar ett mellanrum till väggen, skulle du kunna ha hängande kläder där bakom. I ett av mina favorit album av Therese_R finns beskrivning till denna smarta sänglösning. Titta in där och inspireras.....Är du ingen snickare så finns det två olika sängar med förvaring under hos halens.se....Lycka till!
Systeryster, 2010-04-15
Har försökt hitta den sängen (Äntligen hemma), men kommer bara så långt att jag ser stommen, finns ingen bild på slutprodukten, mycket märkligt...
Ja hennes säng är ju rätt snygg onekligen, har sett den förut också =)
Tack för svaret!
MimmiLinnea, 2010-04-15
Brorsan med sambo har byggt lite olika varianter på den där sängtypen. De har reglat upp en ram vid väggen så att sängen har stöd runt om. Skåpen de haft under sängen har ju inte varit lika djupa som en bred säng.
Systeryster, 2010-04-15
Nä då får man ha en himla smal säng hehe. 90säng kan jag absolut tänkte mig nu när jag är singel. Och för att spara plats.