Jag älskar fin design och bra kvalitet!!
Men det jag inte förstår är varför man låter klisterlappar på glas, t.ex kosta boda eller ittala sitta kvar. Är det för att gästerna ska se att man har "märkessaker"???
Vad tycker ni eller hur gör ni?? Låter ni lapparna sitta kvar och vänder ni handdukarna framåt för att lexington märket ska synas!!
Är det viktigt att andra ser era saker och beundrar dem för märket eller för att de är fina??
Jag älskar själv mina Theseliusfåtöljer och min Äggetfåtölj för att jag tycker att de är vackra att titta på. Jag tycker inte att det är så viktigt att mina gäster vet att det är just en Theselius eller en Ägget men jag blir väldigt glad när någon säger att de är vackra och att jag har bra smak !!
MimmiLinnea, 2010-04-15
Spännande diskussion som vi förde rätt nyligen i annan tråd :) http://www.styleroom.se/inredningsforum/2282-Etiketter---av-eller-p%C3%A5%3F
Floristina, 2010-04-15
hahah ja det hade jag helt missat!! Men fortsätt gärna på denna tråden, vill gärna veta om det är viktigt att det syns hur dyra sakerna är!!
Det är lite som att lämna kvar prislappen under skon!!!
limpan, 2010-04-15
Tar helst bort klisterlappar på småsaker.. Sedan angående dyrare möbler som kommer från t.ex. Källemo eller Fritz Hansen så ser man att det är kvalité till skillnad från om det kommer från t.ex. Jysk eller IKEA (självklart finns undantag, men rent generellt), iaf om man är insatt inom inredning.
LadyClose, 2010-04-15
Jag är glad att min mamma behöll klisterlappen på sina fina vaser. När jag var hemma häromdagen frågade jag henne vem som designat dom. Jag visste att dom var finska men hade aldrig brytt mig om dom tidigare.
Hon svarade ittala men det hade jag svårt att tro, tack vare att hon aldrig tagit bort sina lappar fick jag/hon nu veta att det var en Humppila-vas!
Så, låt lappen vara kvar om den inte är i vägen, men folk som "av en slump" har alla sina ittala-lappar framme på sina lyktor...njaaa
Bild lånad från google.