Hej! Kommer inom kort flytta till vårt nybyggda hus och är precis uppe i val av tapet och färg. ÄLSKAR Cole & Sons träd tapet och tänker mig att ha den på väggen där trappen går.. Den ska få Löpa hela vägen upp så tapeten kommer finnas både på under och övervåning. Fråga: Denna tapet har man ju sett ett BRA tag nu...känns den för uttjatad? Mvh Gelan
magic_dust, 2010-04-14
Jag skall också ha Woods i trapphuset då den renoveras och håller med Jolly. Visst, den har funnits med ett tag, men om du gillar den så spelar det ju ingen roll. Hellre köpa något som du verkligen älskar och vill ha istället för att välja en som du inte känner dig nöjd med.
Floristina, 2010-04-14
Uttjatad och Uttjatad!!??
Cole & son Woods som tillhör Contemporary II collectionen är en klassiker som designades redan 1959 av Michael Clark.
Det är en underbar tapet som har fått sitt uppsving de senaste åren och har synts mycket i press och här på Styleroom. Men för den skull känns den inte så uttjatad, inte som väggord t.ex.....
Tycker att du ska tapetsera den oavsett vilket, för det är du som ska leva med den.
Jag har den själv i mitt trapphus ända från källaren och upp till andra våningen ca 9 meters höjd och det ger en maffig effekt!!
Mvh Floristina
Hehe kanske är jag partisk eftersom jag har den själv i mitt trapphus!! :-)
Floristina, 2010-04-14
Hehe kanske är jag partisk eftersom jag har den själv i mitt trapphus!! :-)
Gelan79, 2010-04-14
Hej och tack för era svar. Fomulerade mig dock lite luddigt förstår jag. Om den kändes uttjatad skulle jag naturligtvis inte välja den,,min fråga var mer om det var någon som hade den och tröttnat på den fort då den är rättså utmärkande? Då jag ska ha den i trappen så är det ju inte världens smidigaste att tapetsera om. Men nu när jag fick den fina bilden av dig Floristina så är jag övertygad att det är den jag ska ha. Tack så mycket!
Floristina, 2010-04-14
Jag är inte trött på den, jag njuter var gång jag går förbi den!! Den inger ett behagligt lugn.
Mmmmm I like :-)
limpan, 2010-04-15
Vanlig här kanske, men har aldrig sett den i verkligheten hos någon, det är ju en klassiker från en av världens mest kända tapet-tillverkare. Snygg är den så kör på! Det värsta är alla medaljong-tapeter, där snackar vi uttjatat och trist.
PuMad, 2010-04-20
Egentligen så är det väl ganska så ointressant om den är uttjatad eller inte? Det är ju du som ska bo med tapeten och älskar du den så pass så ska du sätta den på väggen!
Själv hade jag valt en tapet som kan bli långsiktig, i både smak och utseende. Men det är ju jag det! Jag ändrar mig ofta (alltför ofta) och jag älskar också Woods-tapeten, men i mitt fall så vet jag av erfarenhet att jag hade tröttnat på den efter något år.. Känn efter och gör som du själv vill!