Jag håller på att fixa sonens rum som hade tapet med nallar och en bred ful bård och tanken var först att sätta renoveringspapp (eller vad det nu kallas) men tyckte att den var onödigt dyrt så jag har rivit bort bården och spacklar istället alla skarvar och ojämnheter.
Grundplanen var att måla väggarna i någon ljus färg men funderar nu istället på att tapetsera (och hoppas att det ska bli bättre slutresultat) eftersom spacklet och tapeten som inte är spacklad kanske inte kommer bli lika fint som målad ?
VET att underarbetet lönar sig, men känner inte för att lägga hur många timmar som helst på väggar som säkert ändå kommer bli lite skamfilade av flygande leksaker och bus.
Någon som har bra tips på tapet som passar till en 7-åring om inte är för barnslig ?
Har tittat på Sandbergs dino som känns lite för barnslig.
Men kanske Kevin http://www.homepoint.se/images/stories/s/san35_365.jpg
med helikoptrar på ?
För jag skulle vilja ha ljusblått...
Han älskar lego och star wars. Hittar inga tapeter med det på, någon som vet ?
Eller kanske det går att fixa med en skuggmålning ?
Vilken tapet är bäst för ommålning eller omtapetsering i framtiden ?
Tusen funderingar :)
Rocka, 2010-03-31
Ferm Living har riktigt fina barntapeter. Jag älskar den här nedanför. Vet inte om du tycker den är lite väl barnslig, men vist är den fin?!
Rocka, 2010-03-31
Väljer du en non woven-tapet så behöver du inte spackla några skarvar nästa gång du vill göra om. Varken vid målning eller tapetsering!! Lycka till :)
IngelaS, 2010-03-31
Låter bra om non woven :)
Tycker nog att den tapeten är för dominant, men söt !
Ska ta med sonen till Colorama, eller kanske bättre att låna hem tapetböcker så han får välja mellan några som jag tycker passar...
lingefjord, 2010-04-01
En randig tapet vore väl fint? Med många färger... kanske som fondvägg om du inte vill tapetsera hela rummet? Eller varför inte två väggar intill typ i varandra, typ i hans sänghörna? Personligen är jag urbota trött på fondväggar men jag vet att många gillar det...
Kul med färg men inte barnsligt och det funkar liksom till en tolvåring också... :P
LadyClose, 2010-04-03
Hade jag varit sju år gammal och en pojke hade jag velat ha nåt med tv-spel på mina väggar. Helst dom här väggdekalerna från http://www.roligaprylar.se/?q=v%E4ggdekaler har jag ett gott öga till, är hur häftiga som helst. Sen är det bara att ta ner när man är less.
IngelaS, 2010-04-04
Nja, randigt är liksom inte vår stil.
Nog för att han gillar Mario Bros och spel *skrattar*
Men han är nu helt nöjd (och vi också) med rymdtema.
Tyvärr var de lite helgtrötta och hade noll koll på vår lokala Colorama när vi var där innan stängningsdax idag :(
Och boken med helikoptertapeten från Sandbergs fanns inte inne.
Nåväl, jag spacklar vidare. Det börjar bli lite bråttom att hinna klart innan hans födelsedagskalas....