Vi ska upp med en tapet i vardagsrummet som är väldigt mörkt grå och röd/vita blomrankor i. Vad tusan passar till rött? Jag älskar turkos men min kära sambo fick bestämma nu, och han älskar rött.
Sen är frågan hur denna linje ska följas i resten av lägenheten?
Vilka färger passar med rött?
Inspirationsdesign.blogg.se, 2010-02-14
Det är förstås en smaksak! Personligen så tycker jag att det finns många färger som passar till rött (om man vill ta ut svängarna). Turkos (som du nämner) passar bra till rött (tycker jag). :) En färg jag själv har funderat på att tillsätta i vårt kök (till rött). :) Även gult passar bra till rött (om ni gillar gult)! =)
Lycka till med färgvalet! :)
MimmiLinnea, 2010-02-14
Det beror väl lite på vilket intryck man vill ha i rummet också... Att hålla vitt/grått/rött blir nog väldigt lugnt/tråkigt beroende på vad man tycker, medan en kontrastfärgklick (t ex turkos som nämndes ovan) livar upp det hela.
Huslusen, 2010-02-14
Ja, jag har kollat runt och jag tycker vitt, svart och rött är snyggt - men tråkigt i längden. Jag tycker om mysiga varma färger.
Soffan kommer bli vit troligen med massa fina kuddar i olika färger.
Står mellan valet och kvalet angående mattan - antingen vit eller grön (HAMPEN från ikea)
Jennie, 2017-09-21
Hej jag undrar så vilken tapet som syns på bilden? Mvh jr
Ennie
Lakritz, 2017-09-24
Turkost och rött passar jättebra tycker jag och ger mycket liv. Om du vill ha lite lugnare intryck så funkar grönt också.
annikasollner, 2018-01-02
vill ha den tapeten ...finns väl inte längre :-( någon som vet?