Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Handdamsugare

Saandra

Saandra SE

Publicerat för ungefär 13 år sen
Följ

Jag vet inte om jag lägger inlägget rätt, förlåt mig i såna fall.
Det jag undrar, är om någon har någon erfarenhet om dessa handdamsugare som blivit/är så populära. Jag ska nämligen byta damsugare och eftersom jag bor i en etta, så tycker jag att det skulle räcka med en lätt men snygg handdamsugare, jag har två stycken som jag är lite smått inne på, lite tänker jag på plånboken, och sen, vilken är egentligen bäst, dom har ju blivit så många på marknaden.
Den första som jag länkar till:
http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/handdammsugare/bosch-bbhmove2
den är ju billigare än dom som är sådär snygga, och tretti.se säger att den blivit utsedd till bästa dammsugaren, men detta var snart ett år sedan, mycket har ju hänt sedan dess, eller?
och sedan den andra som jag skulle tänka mig:
http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/dammsugare-handdammsugare/handdammsugare/ZB2905/electrolux-ergorapido-dammsugare
men denna kostar dock 300 kronor mer, men den är ju så himla snygg, någon som har någon utav dom eller som kanske är väldigt bra på det här med damsugare i övrigt.
Som sagt så bor jag litet och tycker inte om dom "vanliga" damsugarna då man får springa efter sladd och sladdar som inte dras in som dom ska, m.m.

Och återigen, jag ber om ursäkt om detta hamnar fel.
MVH Sandra :)

Velouria

Velouria, 2010-02-05

Vanliga dammsugare är jobbigare med sina sladdar och klumpighet, men de är också långt bättre att städa med än bara en handdammsugare. Har du bara en handdammsugare kan du inte göra någon större grovrengöring utan du måste städa väldigt ofta istället och det blir ändå inte alls samma effekt som med en vanlig dammsugare. Något som kanske inte låter dåligt på pappret för den som är ute efter en smart städlösning, men det är inget som fungerar i längden enligt mig.

Jag har bara en Ergorapido och visst är de snygga och praktiska för snabbstädning, men skulle jag välja en dammsugare idag hade jag köpt en liten och smidig vanlig dammsugare istället, och min lägenhet är i ungefär samma storlek som din. Vill du istället ha något att lätt städa golven men använd en torrmopp.

Är du ändå inne på att köpa en kolla vilken av modellerna som har bäst motor, dvs kan städa bäst. Det går också att hitta produkterna billigare än de länkar du angav, använd prisjakt.nu för att spara in några hundralappar.

janethepain

janethepain, 2010-02-05

Jag har en lila.. Totalt värdelös om jag får säga det själv. Den duger typ till smulor under bordet..

Velouria

Velouria, 2010-02-05

Du kan ta av borsten för lättare rengöring, men det är en dammsugare du måste städa själv. Jag tycker det är värre att tömma ut själva innehållet, det dammar väldigt.

Annars tycker jag den fungerar bra för snabbstädning, men det är inget du kan dammsuga soffan eller någon matta med.

Saandra

Saandra, 2010-02-05

Jag glömde att säga att jag i stort sett just för tillfället sopar varje dag, eftersom jag har en kanin och en bur med sågspån, men om det är så att borstarna "knuffar" undan skräpet, kanske det inte är någon hit. Oj det var verkligen tur att jag frågade här innan jag verkligen slått mig fast på idéen att skaffa en eftersom pengarna som går till damsugaren är en stor utgift för mig. Kanske det får bli till att uppgradera till en liten men bra "vanlig" damsugare då.
Men om jag ska ha damsugaren för att just snabbstäda av från irriterande saker som sågspån, är risken stor att det börjar att snurra och blåsa iväg då?

Velouria

Velouria, 2010-02-05

Använder du bara den mindre handenheten finns det inga borstar, men den typen av små handdammsugare kan du isåfall köpa separat till ett mycket mindre pris.

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons