Hej! Jag undrar om det är någon som vet om det finns gardinskenor på IKEA som är Korta?Alltså så att man sätter en skena på varje sida av fönstret som bara är ca 60 cm?
Finns det sånna så undrar jag också om man kan ha 2 gardiner uppe samtidgit som är omlott? Eller får det bara plats en?! Tacksam för svar!
Velouria, 2010-01-25
Jag förstår inte riktigt vad du menar, men det finns fästen där du kan ha två gardinstänger uppe samtidigt.
Det finns fler ställen att köpa gardinupphäng på än bara Ikea också, om du inte hittar vad du ska ha just där.
Therese2009, 2010-01-25
Jag ska lägga in en bild så att du ser, jag vill absolut inte ha vanliga runda gardinstänger :)
Ska visa dig..
Men det jag har hört att det finns är en sån här skena fast kort? Så att man slipper skenan över hela väggen till nästa gardiner..Är det någon som förstår? Alltså så att 2 gardiner hänger på en sån kort skena och sen av andra sidan fönstret en till kort skena med 2 gardiner på.. Ingenting där imellan :)
MamaMari, 2010-01-25
Du kan ju kapa kvartal-skenorna så att du får dom så korta som du vill ha dom.
Therese2009, 2010-01-25
Ja precis, det är en sån skena. Dom finns fortfarande fast i en nyare verision, ja jag vt att det går att ha 3 men vill bara ha 2.
Jag ringde till IKEA förut och dom sa som någon här skrev att man kan kapa skenorna hur man vill , så vi får se hur vi gör :) Kanske är snyggast ändå om man kan dra gardinerna hur man vill ..
Tack allihopa för svar!