Börjar titta upp i taket nu när jag spacklade i klädkammaren - började fundera på att köra infällda spotlights eller LED lampor. MEN - sänka tak och sätta tid spots eller LEd är det nåt man kan göra själv? Vad skulle det kosta för ett litet rum på ca 3.5 kvm?
Och en fråga - LED eller spots??? Vill gärna kunna vinkla lite på dom för riktning.
thewayiam, 2010-11-28
Om du ska ha belysning i en garderob skulle jag inte rekommendera att välja LED. Det är mycket svårt att hitta bra LED, de som är bra ligger runt 1000kr styck. I en garderob lönar det sig inte att ha det eftersom det är väldigt lite tid som spenderas där.
Det finns otroligt många sorter av LED, men om du bestämmer dig för att använda dig utav det ändå, håll koll på att färgtemperaturen är exakt utskriven, tex 3000Kelvin. Om det står tex 2700-3300K så är de inte att lita på. Det betyder att den ena lampan kan ha en helt annan färg än den andra.
Jag skulle själv välja 12V halogen där det används så sällan. Om du dessutom ska dimma dem så ökar livslängden på ljuskällorna.
Hoppas att du kan använda informationen!