Någo som har stolen Miller från mio? och reklamerat den/dem? de e ju inte bra för fem över,knakar o håller på när man sitter på dem,känns som om de ska gå sönder när som,e rangliga som bara den. o repor blir de ju jätte lätt.
nån mer med samma problem? som fått pengarna tillbaka? o hur dålig skick måste de va i för att få pengar tillbaka?
hoppas nån vet o kan o vill svara=)
Velouria, 2010-01-14
Jag skulle också vilja reklamera mina, det går ju inte att sitta på dem utan att det blir märken i sitsen. Snea och vinda är de också.
Har funderat på att måla om dem, men egentligen borde jag reklamera dem istället. Jag undrar hur Mio gör isåfall, för jag skulle ju inte vilja ha samma sorts stolar tillbaka. Går det att få pengarna tillbaka?
onsdag, 2010-01-21
ah va bra=) kan du inte skriva då hur de gick? Verkar ju va fler än ja som tycker de e dåliga. även om de e snygga,så synd!
Har du MsCMrK inte någon bild du kan visa så jag får se hur stolarna som är knäckta ser ut?
onsdag, 2010-01-22
aha ok. Men då blir inte dina repiga så lätt el? om de e i skin? mina e inte knäckta i ryggen,men väldigt ostabila o knakar o håller på när man sitter på dem,jätte rangliga....tycker man borde få reklamera dem för de, mena så ska ju inte en stol va! om du ser detta innan du hör me mio kanske du kan kolla om de går o reklamera så som mina e? Hoppas det går bra för dig=)
Velouria, 2010-01-22
Någon mer vars stolar är sena i ryggen? Det kan väl inte vara meningen att högersidan ska luta mer utåt.
En stol har dessutom börjat spricka i lacken, vilket är utöver de märken som blir om du sitter på stolen. Jag ska ta tag i att försöka reklamera mina snart.
PerGe, 2013-01-09
Angående Miller stolen från MIO!
Köpte 8 stolar 2009 senhöst och en brakade mellan sits o ryggstöd nästan omgående
och fick den utbytt efter reklamation utan problem.
Nu har 2 till brakat söner på samma sätt och när jag kontaktar Mio så finns stolen kvar i deras sortiment men de har döpt om den och bytt tillverkare.
Stolen är undermålig och laminering under all kritik varför MIO bör byta ut stolar eller ta sitt ansvar på annat sätt för att ersätta sin kunder och slippa badwill. Jag har bett dem ersätta alla mina 8 stolar eftersom de är farliga att använda.
Att stolarna är rangliga och skuven låser upp är ett annat kvalitetsproblem som jag tror IKEA aldrig skulle släppa igenom sin tester o inköpskanaler.
Just nu funderar Mio på hur de skall hantera min reklamation eftersom den är eftersom garanti gått ut. Jag kommer att höra av mig igen på denna sida utifrån vad se kommer med för svar.
ulbe, 2013-01-10
Brakade stolarna bara sådär efter mer än 2 år? Det känns som att de borde försvagats gradvis, och med tanke på att den första stolen gick sönder så pass snabbt så borde ni ha påtalat den bristande kvalitén tidigare, inte efter 2 1/2 år.
Garantin är ju i regel 1 år, i vissa fall längre på gedigna kvalitétsmöbler, den stol du köpt hör dock inte till den kategorin, tvärtom är det en lågprisstol som inte kan förväntas hålla särskilt länge, särskilt inte om man använder den dagligen.
Jag tror inte att du kommer att få stolarna utbytta, man får vad man betalar för och mitt tips om du tycker om böjträstolar är att köpa myran eller sjuan och ingen kopia, de kostar mer men håller för allt.
PerGe, 2013-01-11
Hej ULBE
Tack för tipset om alternativa stolar.
Vet mycket väl att stolarna inte att jämföra med Arne Jacobsen's
Myran men Du skall veta att MIO bytt producent bara därför
att tillverkningsprocess och materialval på Miller-stolen var felaktig/t
(min bedömning).
Det handlar inte om materialutmattning eftersom stolarna
inte knakar förrän den dan den kraschar, då låter det som man
bryter av en mycket mycket torr träbit, och ryggstädet viker sig och detta utan
utan nämnvärd eller onormal påfrestning på stolens ryggstöd.
Stolen är omöjlig att väga på så det är inte det som är orsak den går sönder.
MVH Per
ulbe, 2013-01-11
Som sagt så tror jag inte att du kommer att få nya stolar, garantitiden är 1 år och även om du har 3 års reklamationsrätt så är det svårt att bevisa att felet är ursprungligt när det gått så lång tid.
Kan jämföras med IKEA's byråer som till 100% är svaga i botten och att IKEA trots att de tillverkat byråer i 50 år så har man inte ändrat konstruktionen och förstärkt mittdelen av lådornas bottnar. Man får vad man betalar för, som vanligt.
PerGe, 2013-01-11
Låter nästan som du jobbar på MIO!!
ulbe, 2013-01-11
Det gör jag inte, men jag jobbar i butik och har koll på konsumentköplagen. Har även jobbat med möbler tidigare så jag har förutom koll på konsumentköplagen även koll på möblers konstruktion.