Jag söker en svart himmelsäng . Jag har bara hittat en vit på ikea och en mahogny färgad på ellos men jag vill ha en svart och sänggaveln ska vara högre vid huvudet än fötterna. Ganska exakt som på bilden är jag ute efter . (Bilden är från mio - 2år gammal )
Har sökt som en galning på nätet men utan resultat. Vet ni vart jag kan hitta sängen jag är ute efter ?
Velouria, 2010-01-11
Jag är också ute efter precis en sån säng, men hittar ingen någonstans. Letar på Blocket, men har inte fått tag på någon hittills.
zandrae, 2010-01-11
Det verkar vara helt omöjligt =/ Om jag var händig så hade jag nog tagit och byggt en egen men så kul ska vi inte ha det :-)
Velouria, 2010-01-11
Jag är väldigt besviken på utbudet av just den här typen av sängar, ofta är de hemskt dyra också. T ex tycker jag den från Ellos är för dyr (dessutom fel bredd).
Men jag tänker inte ge upp mitt letande, en dag kanske det dyker upp en. Att själv tillverka en verkar inte helt lätt, men om jag kunde hitta någon i rätt stil som inte är svart skulle det kunna gå att måla den.
Future, 2010-01-11
Hej
De här sängarna är väldigt populära i England och kallas där för "four poster bed". Tyvärr är det nog ganska kostsamt att importera sängar därifrån på egen hand men det kan kanske vara en idé att söka reda på butiker som säljer engelsk/brittisk inredning.
Om ni vill se fler bilder så googla på "four poster bed" så kommer ni hitta många bra bilder.
zandrae, 2010-01-11
Jo så har jag också tänkt . Men som du säger , dom är dyra och jag vill inte måla om ifall att det inte alls blir så fint som jag tänkt mig . Det är väldigt dåligt utbud . Har kollat alla sidor som jag kan men finns ju ingenstans = /
Future, 2010-01-11
Annan variant. Om än något "krusidullig". Denna kan köpas i Sverige.
www.rosendesign.se
Velouria, 2010-01-11
Jag har en hel mapp full med inspirationsbilder på den typen av himmelssäng jag är ute efter. Det finns olika stilar på dem, själv är jag ute efter en som skulle kunna passa i ett lite asieninspirerat sovrum. Max 160 bred.
Den här sängen är från Habitat t ex.
zandrae, 2010-01-11
Oh den sängen var ju riktigt läcker! Tack för tipset . Ska se vad jag hittar =)
zandrae, 2010-01-11
2 super snygga sängar ! Varför kan dom inte finnas här ? Frustrerande ! =)
patrikgustafsson, 2020-12-11
Hej.! Jag heter Patrick Gustafsson och jag bor i Hässelby i Stockholm. Jag råkar faktiskt bygga sängrams himlar och kan anpassa dem efter personligt önskemål och göra det efter oavsett vilken sängtyp du har där hemma. Från början så byggde jag faktiskt bara en åt mig själv i hemmet.
Men efter att andra personer sett den via Facebook och på andra sätt kunna se den. så har förfrågningarna bara haglat in om jag kan hjälpa dem också och bygga något liknande även till dem.
Så låter det intressant och naturligtvis också gillar det jag formar och bygger så är ni mer än välkommen att höra av er så kanske jag även kan hjälp er.
Maila gärna till: patrick.gustafsson@sbsbetong.se eller skicka gärna ett meddelande på 072-7035224.!