Vi håller på renovera och inreda vårt andra sovrum (bor i en 3:a) till vår lilla tjej som snart är 7 månader. Grejen är då att vårt gästrum och data får stå på foten och lämna plats för detta. Men var ställer man sedan sin fula och klumpiga dator om man bor in en relativt stor 3:a? Vi har haft funderingar på vårt sovrum men det känns så tråkigt att dra in den där.
Var har ni andra som bor lite mindre placerat datorn???
Velouria, 2010-01-07
Nu vet jag inte vad för slags bord ni har till datorn nu, men det går att skapa en mindre hörna/plats i vardagsrummet för datorn. Det kan t ex vara praktiskt att ha ett mindre datorbord på hjul, det ger flexibilitet i placeringen också. Se till att all utrustning får plats på samma ställe och det inte blir ett virrvarr av sladdar överallt.
Det går ju att göra mer avancerade lösningar med trådlöst också, men det är en helt annan lösning än att bara flytta på nuvarande datorn.
Sovrummet tycker jag ska lämnas till att vara sovrum.
andreas_, 2010-01-10
Håller med, sälj datorn och köp en bärbar.
Velouria, 2010-01-10
Men om det inte är något fel på nuvarande datorn, varför måste det göras av med den? Slit-och-släng trots att sakerna fortfarande fungerar? Givetvis är det smidigt med en laptop, men det beror också på vad du ska använda datorn till.
Sen kan jag tycka det är väldigt trevligt att ha en dedikerad plats till datorn/arbetsplats även om du har en laptop.