Undrar om någon kan svara på vad det skulle kosta ungefär att byta ut alla golvlister+dörrfoder i en lägenhet på 94 kvadrat, 4 rum+kök.
Tänkte alltså byta ut standard listerna mot några lite mer lyxigare, vad kommer detta att kosta tro och är det värt det pengarna?
Har nämligen några lister som är trasiga, och saknas där o där, tycker ni jag ska byta ut allihopa mot lyxigare eller ska jag bara byta ut dom trasiga mot likadana standardlister?
Vill inte lägga för mycket pengar på detta
Mvh
Kalle
Future, 2010-01-03
Det är ett enormt spann på priserna, från nån tia metern till några hundra. Sen är det omöjligt att beräkna kostnaden efter golvytan. Om du mäter de befintliga listerna resp dörrfodrena så får du fram antalet meter. Multiplicera sedan med meterpriset- Tänk på att det kan bli ett visst spill när du kapar listerna.
Som jag skrev är det omöjligt att utgå ifrån golvytan, det är ungefär lika lätt som att svara på frågan "Hur långt är ett snöre?" ;-). Lycka till.
isa84, 2010-01-04
nu vet jag inte hur många vinklar du har, vi har 85km med en massa vrår samt böt vi även visa i taket. det gick på 1500kr, då va inte våra nya så jätte speciella bar lite gögre och djupare. jag tyckte att det va värt pengarna för våra va så slitna och att måla dom hade kostat det samma nästan. vi gämförde bauh och krauta å krauta vart billigare. kolla upp va det kostar per meter i ditt varuhus. jag hade kört på.