Jag har bott i min lägenhet i ca. 8 mån och har fått ordning på det hyffsat som jag vill ha det. Det är en etta, modell avlång med många fönster (som synes på bilden). Det positiva med detta är att den känns väldigt luftig och ljus, nackdelen är att det blir lite kalt och svårt med eventuella gardiner.
Hittills har jag tyckt att det inte behövts några gardiner (eller något typ av tyg) men nu på senare tid har jag funderat på om man kanske skulle ha det ändå, frågan är bara vad? Någon som har nån idé?
Väggen med fönstrena är ca. 8m lång (och ja det ska egentligen vara blommor i krukorna men dom dog för..... ja jag ska inte säga när, men dom har iaf dött och jag har inte fått tummen ur än.)
Så alla idéer är välkommna: gardiner, någon kappa, panelgardiner, vad som helst! Länka gärna till bilder eller exempel på tyg.
edit: Kom gärna med andra förslag på vad jag kan hitta på med lägenheten....
Irsa, 2009-11-28
Hej Mrbojangles,
själv skulle jag skaffa hissgardiner, jag tror att det är det enda som passar riktigt bra där, just för att det är så många fönster. Det blir lite mer ombonat och inte så "stelt" och kalt. De hittar du lite överallt och finns i många olika färger och mönster!
Lycka till
mrbojangles, 2009-11-29
Tack för tipset! De verkar schyssta och passar, som du säger, troligtvis bättre än panelgardiner. Har kollat runt lite på nätet nu och jag tror jag är mest inne på tunna halvgenomskinliga, antingen i ljust tyg eller nästintill svart. Men ljust kanske är bättre? Smälter in mer då....
Irsa, 2009-11-29
Jag tror nog mer på det ljusa kanske lin-färgat eller nåt åt det hållet det kommer att smälta in bättre som du säger och samtidigt ge varmare intryck!
Hoppas du hittar det du söker
P.S Kolla på www.jotex.se de har tom rea på vissa hissgardiner i lin
mrbojangles, 2009-12-13
Jag har funderat på lamellgardiner, men det skulle bli ganska dyrt, jag har iaf inte hittat något prisvärt.
Hissgardiner är beställda nu, vita och lite genomskinliga.
Tack för hjälpen! =)
Irsa, 2009-12-13
Va roligt att du är på gång med hissgardiner! Vore roligt att se bild på de senare!