Ja, handen på hjärtat hur många av er här ute har det så snyggt och undanplockat som vi visar på våra bilder! Kanske kunde vara kul att få se den bistra sanningen eller kanske inte. Har en del det så perfekt dagligen hemma eller fixar vi och stylar för fotot och bakom ryggen gömmer vi drivor av damm och fula icke trendiga grejer!?
Själv är jag en slarvmaja som inte alls kan leva upp till mina "stylade" bilder! Med två små barn och två vita långhåriga birmakatter vill jag helst inte ha oanmälda besök!
Petran, 2008-05-22
hej! kul tanke! jag är väldigt pedant och hatar när det är "stökigt" alltså ligger nåt framme, går och plockar undan varje kväll innan jag går och lägger mig, så det ser rent och snyggt ut när jag vaknar!puffar alla kuddar i soffan osv, kanske många som tycker jag är störd nu?! men allvarligt jag klarar inte ens att tvdosan ligger framme på bordet.. det är kansake i köket det kan se stökigt ut med tanke på disk... annars ser det i stort sett ut som på bilderna hemma hos mig =)
Mari_M, 2008-05-22
Gillar ditt inlägg skarpt!
Tror det stylas och kuddar och saker flyttas runt hej vilt hos många innan fotografering. Inte hos alla givetvis, en del har det säkert så fint jämt.
Är man en barnfamilj skulle jag bli förvånad och tro barnen var inspärrade om det inte var lite stökigt och lite skit i hörnen. Vet själv hur det såg ut ibland när barnen var små, ett härligt kaos.
OrdningochOreda, 2008-05-22
Ja, det är visst olika med städning och styling! Jag VILL men KAN inte hålla ordning. Har för mycket kul att göra- måla,rita, leka med barnen m.m Läste en gång ett citat som löd: "Den som har ett oroligt inre måste ha ett ordnat och perfekt yttre, men den som är trygg och lugn inombords kan ha det lite oroligt omkring sig. Brukar köra med det när jag blir lite avis på alla pedanter som bara alltid måste ha det så ordnat och perfekt!
Hur gör ni?
Ge mig tips...
OrdningochOreda, 2008-05-22
Kul att jag väcker lite tankar!!!
Håller med Mari_M...
Peter, 2008-05-22
Om man kollar på alla kort på StyleRoom har jag svårt att tro det är så fräscht hela tiden. Jag hoppas inte alla har det så fint iallafall för då får jag ångest. Jag är mästare på att ta fram och förlorare på att lägga tillbaka. Men fortfarande tycker jag hemmen är personliga. De på ex Hemnet är ju snygga men otroligt opersonliga, vilket givetvis är tanken. Därför föredrar jag se lite personlighet här på StyleRoom. Underbar sida men trevliga kommentarer och mkt hjälpsamma personer!
OrdningochOreda, 2008-05-23
Ja, det är ju kul att se personligheterna, och helst om det är ett personligt hem som inte bara är så "perfekt". Jag är som du, Peter, plockar fram och glömmer att plocka bort!
Skönt att det finns flera med lite kaos ibland!
hemlunda, 2008-05-23
Visst är det så att det är svårt att hålla ordning med en familj på fem pers och en hund :) Jag tror att det stylas hej villt inför fotograferingen (vilket jag är dålig på) men jag tror också att en del har det väldigt pedant. Hade det med mitt första barn men fort föll strukturen när de andra kom :) jag tycker att det ska synas att det bor någon i hemmen och för det mesta görs det men ibland kan det bli för stelt, nästen sterilt att man undrar var personligheten har tagit vägen ;)
Kamilla, 2008-06-05
Nu när jag inte har nått jobb så har jag haft värsta städnojjan, hinner knappt dricka upp kaffet innan koppen står i diskmaskinen och sängen bäddas innan sambon hunnit kliva upp.
Så då har det nog varit näst intill sådär perfekt som det kan se ut på bild. Men allt eftersom vädret blev bättre så har hemmet sakta men säkert återgått till det normala halvstädade men mänskliga röran som jag, precis som du tror att dom flesta lever med i hemlighet när ingen ser.
madelaine, 2008-06-05
TACK för det här inlägget, jag trodde jag var ensam om att inte vilja ha oanmälda besök - jag är hopplöst slarvig....försöker verkligen *host* men det vill sig inte!! och jag har inte ens småbarn eller långhåriga katter att skylla på...bara mig själv, en korthårig katt och en inneboende son som knappt syns till :p
Lugnarum, 2008-06-11
Jag törs knappt säga det MEN jag tycker om att städa, känner mig lugn och harmonisk när jag plockar och torkar lite, tycker om när det blir rent, snyggt och undanplockat. Trots det så är det stökigt ibland och inte jagar jag dammtussar när solen lyser ute.
Var glada ni som har barn att skylla på när det är stökigt, vi får skämmas själva ibland när någon kommer oanmäld.