Jag är ny och hittar ingen sökfuntion i forumet så jag ställer en ny fråga.
Funderar på väggdekaler/väggord men har ju papperstapeter i mitt nybyggda hus... Är det någon som vet om de går att ta bort med tex hårfön eller om det finns sådana anpassade till tapet?
Dela med er av era erfarenheter så vore jag tacksam!
Sabtal, 2009-09-02
Ingen som har någon erfarenhet i detta forum??
Jag funderar på att köpa en plexiglasskiva och klistra på. Snyggast blir det på väggen men jag vill inte tapetsera om en hel vägg heller samtdiigt som jag vill ha dessa dekaler...jobbiga man är då ;-)
canx, 2009-09-03
Det går inte att ta bort från papperstapet. Jag gör dekorer själv och de fäster så bra att tapeten kommer bli skadad när du tar bort de.
Tyvärr...
Men det var väl en ypperlig idé att göra det på en plexiglas skiva.
Sabtal, 2009-09-03
Hmm vad tråkigt :-( Jag satt iaf och surfade runt flera timmar igår och hittade ett märke som kallas Wallies, de ska tydligen gå att ta bort från papperstapet. Hittade även ett danskt företag som jag mailat :-) Får se hur det går...
canx, 2009-09-03
Ja, lycka till!
Wallies är ofta lite mer "budget" film, det vill säga att det inte är så hårt limmat som riktigt film. Så det kommer säkert gå mycket bättre.
Sabtal, 2009-09-03
Ja mig kvittar det vilken typ av film det är bara den sitter där den ska och går att ta bort sen ;-) Några typer skulle man doppa i vatten och jag tror de är mer tapet/papperstyp..
Jag ska i alla fall kika runt lite.
Men "vanliga" väggord tänkte jag sätta i sonens rum på snedtaket som är målad gipsskiva. Den ska väl gå och ta bort? Tror inte han vill ha den texten om några år ;-)
canx, 2009-09-03
Ja, på målad gips är det inga problem. Skulle det vara något så kan man ju dutta i med lite färg sen.
Jessica_b, 2009-09-04
Riktiga Wallies är inga problem att sätta på tapet och sedan ta bort igen, det har jag gjort. När de ska upp höll jag märket under kranen och gick sedan till väggen. När de åkte ner blötte jag en svamp och duttade på märket och det lossnade utan en skråma på tapeten.
På målad vägg går wallies också bort enkelt. Enkelt är kanske också att spara en slatt med färg så man har från samma burk om det behövs bättras på efter de nyare väggorden.