Jag är ny här på Styleroom och tror att jag la min förfrågan på fel ställe, hoppas att detta blir bättre.
Jag har tre skåp i hallen som jag vill "knyta ihop" med en träskiva. Min fråga till er superfixare här på Styleroom är, var kan jag hitta en ekskiva med måtten 400mm x 1800mm där tjockleken är min 10mm och max 20mm?
Alla SNYGGA ekskivor är 28mm eller mer och är tänkta till köksbänkar. Mina tre skåp är vägghängda så jag är rädd att det blir för mycket tyngd om jag köper en bänkskiva och kapar till rätt storlek. Har letat ute och googlat men ger nu upp. Jag finns i Malmö, så gärna någonstans i Skåne.
Skillybob, 2009-08-29
Jag tror Hornbach kan ha lite tunnare skivor, har själv köpt en ekhylla som var 35 djup och det fanns större/längre som skulle passa de mått du beskriver. Skivorna var nånstans mellan 1,5-2 cm tjocka. Tyvärr kommer jag inte ihåg märket men jag har sett samma skivor (fast mindre storlekar) på andra byggvaruhus så de kan säkert ta hem större:)
majosa, 2009-08-30
Tack så mycket, har ringt och kollat med dem och de har en ekskiva som är 400mmx2000mmx19mm, jag blev så glad. Hoppas nu att den är snygg också. Har kollat på deras hemsida tidigare men man kan inte se deras produkter där. Är på väg dit nu. Så tack ännu en gång.
Vh Majosa