Ramarna på artvinyl.se är ju kanonsnygga och praktiska men jag tycker inte att det ska behöva kosta 380 kr att få upp en LP-skiva på väggen på ett snyggt sätt. Någon kanske har ett tips om billigare alternativ?
Att enkelt kunna plocka ur skivorna är inte speciellt viktigt i mitt fall. Det kanske blir aktuellt att byta ut någon enstaka LP om året, på sin höjd. Man kanske kan höra med en ramverkstad? De bör ju kunna snickra ihop en sjyst ram i rätt mått för ett LP-omslag för mindre än 380 kr.
Jag "löste" mitt dilemma med mina LP-skivor med att helt enkelt luta dom mot en vanlig tavelram. Tavelramarna höll inte för mina tunga tavlor men vart perfekta för LP's!
Kollade deras hemsida, i uk kostar dem 10£ st. Ganska mycket billigare än 380:- alltså. Kollade in din länk, och så high-tec som dem är de inte men det känns enligt mig som att de hade en väldigt fräsig men ganska så överflödig detalj. Det är ju inget direkt kraftprov att ta ner en "vanlig" ram och byta motiv om man skulle vilja *s*.
Ja som föregående talare sa så finns de på tiger för ynka 20 kr styck. Jag har dessutom sett de på urban outfitters (de kostade då ca 180) och det är ingen skillnad på dem, tillochmed samma etikett tror jag.
Oddish, 2009-07-27
Att enkelt kunna plocka ur skivorna är inte speciellt viktigt i mitt fall. Det kanske blir aktuellt att byta ut någon enstaka LP om året, på sin höjd. Man kanske kan höra med en ramverkstad? De bör ju kunna snickra ihop en sjyst ram i rätt mått för ett LP-omslag för mindre än 380 kr.
RetroRam, 2009-10-12
Här finns en ram: http://www.blocket.se/stockholm/Exklusiv_LP_Ram_24060277.htm?ca=11&w=1
Får plats med upp till 8 LP-skivor.
LadyClose, 2010-04-09
Jag "löste" mitt dilemma med mina LP-skivor med att helt enkelt luta dom mot en vanlig tavelram. Tavelramarna höll inte för mina tunga tavlor men vart perfekta för LP's!
Hencopenko, 2010-04-09
Har ochså funderat på detta, men det fick bli att jag bara ställde fodralen på en tavellist till slut. Lika nöjd över det med :)
LadyClose, 2010-04-09
Suck, jag skrev "tavelram", men jag menade tavellist!
ulbe, 2010-04-12
Det finns på urban outfitters. Minns inte hur mycket de kostar, men de kostar inte 380 spänn i alla fall. Kan tänka mig 200 eller strax däröver.
ulbe, 2010-04-12
Kollade deras hemsida, i uk kostar dem 10£ st. Ganska mycket billigare än 380:- alltså. Kollade in din länk, och så high-tec som dem är de inte men det känns enligt mig som att de hade en väldigt fräsig men ganska så överflödig detalj. Det är ju inget direkt kraftprov att ta ner en "vanlig" ram och byta motiv om man skulle vilja *s*.
Velouria, 2010-04-29
Tiger har tydligen: http://tiger.dk/show_p/1/447/20092173/1/11/0/
Borde väl kosta 50 kr i de svenska butikerna då.
areskoug, 2010-06-09
Ja som föregående talare sa så finns de på tiger för ynka 20 kr styck. Jag har dessutom sett de på urban outfitters (de kostade då ca 180) och det är ingen skillnad på dem, tillochmed samma etikett tror jag.
ulbe, 2010-06-09
Det låter ju helt underbart, vet du vart man kan hitta dem i Sverige?