Nu har vi nästan bestämt oss för att ta bort vår klädkammare och göra sovrummet större. Det skulle innebära rivning av en vägg på ca 2 m (vi tror det är gips vägg). Sen ska vi sätta upp en vägg på ca 2 m där det nu är en enkel spånskiva eller liknande med en liten dörr till klädkammare och dörrar till en liten inbyggd garderob.
I klädkammaren är det idag spacklad betong så vi funderar på att sätta upp gipsskivor eller liknande?? Det ska upp tapet där sen.
Är det någon som kan mellan tummen och pekfingret säga vad detta skulle gå på i pengar? har kikat runt och gör man det själv förstår jag att det inte behöver kosta så mycket?
Sen har vi upptäckt en ventilationsdon längst upp i högra hörnet....kan detta innebära problem?
grillspett, 2009-07-17
Har du några bilder ... själv köpte 15 gips skivor 13x1200x2400 mm för 74 kr/st och regel 45x70 mm för 9 kr meter ...varför tapesera i klädkammaren ?....mala bara vit insidan...jag har rivit klädkammaren oxå att göra köket store ...öpningen var 160x240 cm satt upp spånsikva och gipsskiva på ...reglar kostade ca :140 kr - reglar
230 kr - gipsskiva(3st)
285 kr - spånskiva(3st)95 kr /st
och ventilation jäv....bra att ha ...ta inte bort den ..Lycka till !!!!
Davidsson, 2009-08-06
Håller med föregående, tapetsera inte klädkammaren. En bra vit färg är det bästa (enligt mig) du kan ha i en klädkammare. Ventilationen skall nog inte vara så svår att lösa, ha kvar den! (dra om, om det behövs).