Hej jag vill kolla om det är någon annan som totalrenoverat en kåk...
vill se alla "dolda" kostnader och räkna på ca. hur mkt det kan gå på.
brädfoder, fönster, kök, toa, golv, dränera m.m.
vi haf en del riktigt bra kontakter, tex inom bygg för billigt byggmaterial.
sen kommer vi att göra väldigt mycket själva.
piffpuff, 2009-07-12
OJ, här var vi pratglada!
piffpuff, 2009-07-14
jo det är sant, en fråga som är svår att svara på.
huset är byggt 1939. fönster behöver bytas men det är inte akut, dränera behövs, men inte det heller akut.
troligtvis kanske vi klarar oss utan att bräslå kåken då brädor är väldigt fräscha. men jag ska begära in offerter från fler på en gång!
icait, 2009-07-14
hej, här kan jag va med. Renoverar för fullt och bygger ut över 100m2 på huset också.
vi har installerat bergvärme, bytt tak, renoverat kök, gjutit ny platta på35 m2 gjort ny tvättstuga och nytt ganska stort badrum, lagt marksten, bytt fönster med isolerglas aluminium/trä.
vi har klarat oss med 200 000 varav fönster 60 000. Vi har fått ordentligt rabbaterade priser då vi har bra kontakter.
Våran utbyggnation på ca 100m2 beräknas kosta ytterligare 200 000, än så länge håller vi budgeten. Vi har inte sparat in på ngt kan jag tillägga, utan hela tiden hållt oss till de märken och produkter som vi väl känner till.
fråga gärna om du undrar över ngt och kika gärna in i mitt galleri så ser du iallafall en liten del av renoveringsresultatet. mer bilder kommer.
piffpuff, 2009-07-16
Åh perfekt! Vi får snart besked om vi får kåken, banken räknade med 350.000 över huset i renoveringar.
det ska göras nytt kök badrum och 2 st småå toer.
nytt värmesystem, vilket är inte bestämt än. pratat om bergvärme och någon värme/vatten pump (?) =) fönster och dränering är inget akuut, taket är redan bytt.
Vi har också väldigt bra kontakter som vi kan utnyttja.