Jag bor i lägenhet och tvättar alltså i gemensam tvättstuga nere i källaren. Jag vill gärna ha tips på hur jag på ett snyggt och smidigt sätt kan lösa det med förvaringen av tvättmedel.
För närvarande har vi ett litet förråd på samma våningsplan som tvättstugan där jag förvarar tvättmedel i IKEAs glasburkar (1 för färgad tvätt & 1 för vit tvätt), men jag har ännu inte hittat någon bra lösning att förvara sköljmedlet på snyggt.
MEN, nu ska förråden bort, vilket betyder att jag kommer behöva släpa på tvättpåsen (IKEAs blåa påse :) ) samt all tvättmedel, sköljmedel och ibland fläckborttagare.
Så nu behöver jag hjälp och tips på bra förvaring (för tvättmedel, sköljmedel & fläckborttagning) som är enkel att bära upp och ner. Kanske någon typ av korg att bära allt i, men det ska vara snyggt :) Kanske även någon ersättare för IKEAS blå påse...
Jag vill inte ha glasburkar att förvara medlet i för det blir tungt och jag har kraschat 2 stycken redan :)
Vet någon om det finns två-delade plastburkar, typ sån man kan förvara pasta i, men som är delad på mitten.
Alla tips mottages tacksamt :)
Soya, 2009-07-02
Trist att släpa, men det är ju som det är.
Det finns/fanns en rätt ok tvättkorg på ikea med hjul på (inte den helt i trä). Kanske är en idé att ha sköljmedel i en glasflaska med patentlock, det har jag och det funkar bra.
EmelieSvensson, 2009-08-05
Såhär löste jag det hela :)
LadyF, 2009-08-14
Vad fina dina burkar blev. Var har du hittat texten som du skrivit på dem?
EmelieSvensson, 2009-08-15
Jag hittade bokstäverna på Claes Ohlsson, burkarna (1,4l)på ICA :) Jättenöjd!
LadyF, 2009-08-15
Tack för ditt svar. Ja, nöjd ska du verkligen var - de blev ju jättebra!
Amarella, 2009-08-16
Om du nu stoppar dina ursnygga burkar i en sådan där Koziol plastväska så har du det hyperpraktiskt och enkelt att bära. Du får säkert också plats med en diskborste för att rensa torktumlaren och bh tvättpåsen och vad mer du behöver.
limpan, 2009-08-16
Man har tvättmedlet i ett skåp i lägenheten och lägger det bland tvätten när man bär ner det? Enklare blir det inte och inget extra att släpa på.
hemmahosjosefineochjulia, 2009-09-03
Såg en snygg korg på Rusta sist jag var där, ta en titt på den vet ja!
Själv kör jag med Grummes Tvättmedel i en vanlig genomskinlig plastback. Lådorna är så fina i sig, så de vill jag inte byta ut. =)
Amarella, 2009-09-05
Titta nu har jag fått till en bild på min fina och mycket praktiska tvättväska.
LadyF, 2009-09-05
Jättefin väska - verkligen. Så bra att den är i plast, då den lär vara lätt att göra ren.