Alla ni som har en TV-bänk typ IKEAs Bestå eller liknande med endast dörrar, alltså inget "öppet fack" för DVD, boxer, Playstation m.m.
Hur funkar det med alla dessa fjärrkontroller?
Har ni dörrarna öppna när ni sitter och kollar eller funkar det ändå?
Det vore skönt att kunna gömma alla fula apparater men min sambo är skeptisk...
/ Ulrica
Troja, 2009-06-22
Hej! Jo visst funkar fjärrkontrollerna genom dörrarna. Vi har någon från Ikea, minns inte vad den heter. Det som däremot ställer till lite trubbel är att vårt Playstation blir så varmt där inne att när vi använder det måste vi ha den dörren öppen. Ganska så irriterande, men man kan ju ändå stänga och dölja när man spelat klart.
ULNY, 2009-06-22
Tack för svaret, Troja. Vi ska åka runt och kika efter ny TV-bänk snart och jag vill verkligen ha en utan öppna fack.
Kolla bilden hur vi har det nu... så förstår du ;-)
sofieshus, 2009-06-22
För oss fungerar det INTE om vi inte har dörrarna öppna, vilket ibland är ganska drygt. Dessutom blir dvd'n, playstationet och förstärkarna supervarma där inne så att ha dem öppna när det används blir nästan ett måste. Vi har länge försökt komma på en annan lösning, dock avskyr jag "öppna hyllor", frostat glas och klarglas. Så det verkar inte finnas så många andra alternativ ändå och bestå finns ju i så många färger, är ganska billiga och kan kombineras på olika sätt. Jag älskar dem, så det är svårt att låta bli dem, så att ha "öppna dörrar" är något jag lärt mig leva med:-D
ULNY, 2009-06-22
Hmm, jag ska nog inte visa sambon ditt svar... Han har varit skeptisk hela tiden. Det kan inte hjälpas men det är snyggast med en TV-bänk utan öppna fack eller glasdörrar. Särskilt med tre barn i huset som har lite svårt att lägga undan spel, filmer och handkontroller. Dessutom är ju alla dessa apparater man behöver riktiga dammsamlare :-(
sofieshus, 2009-06-23
Hihi, jag förstår precis vad du menar. Du får försöka övertala honom hihi :-D
limpan, 2009-06-25
Köp en förstärkare till fjärrkontroller bara? Går genom väggar osv. Typ denna, finns billigare och dyrare också.
http://www.digitaltvexperten.se/produkt.php?kat=1&sub=43&sud=32&p=651
Silbermond, 2009-06-25
Har själv Bestå med stängda dörrar, alltså inte glas. Fjärrkontroll går inte igenom där tyvärr, men vad gäller värmen har jag löst det som så att jag sonika helt enkelt inte satt fast bakstycket, står ju ändå mot väggen så syns inte. Men som Limpan sa, titta på förstärkare!
Petran, 2009-06-25
det funkar för oss, vi har inget bakstycke för att de inte ska bli för varmt. Finns en liten sändare som man har innanför en lucka (vet inte vad den geter) så vi kan köra med stängda luckor =)