Sök
StyleRoom Logo
Logga in
  • Inspiration
        Hemma-hos-album

Hemma-hos-album

• Populära
        • Nya
        • Uppdaterade
        • Gillas just nu
        • Utforska album »
      • Gallerier

• Sminkbord
        • Barnrum
        • Köksluckor
        • Spisfläkt
        • Utforska gallerier »
        Rum
        • Trädgård
        • Lantligt
        • Badrum
        • Vardagsrum
        • Kök
        • Hall
        • Golv
        • Do-it-yourself
        • Sovrum
        • Förvaring
        • Barnrum
        • Före och efter
        Övrigt
        • Medlemmar
        • Klippböcker
        • Butiker
        • Diskutera
        • App
  • Bloggar
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Logga in/Bli medlem
  • Ladda upp
    • Bilder från mitt hem
    • Hjälp med ett inredningsproblem
    • Blogginlägg
  • Trädgård
  • Lantligt
  • Badrum
  • Vardagsrum
  • Kök
  • Hall
  • Golv
  • Do-it-yourself
  • Sovrum
  • Förvaring
  • Barnrum
  • Före och efter

Lameller och behålla fönsterbrädan?

XXJessikaXX

XXJessikaXX SE

Publicerat för mer än 13 år sen
Följ

Har redan lameller i mitt stora fönster i vardagsrummet och där tog jag bort fönsterbrädan, det blev snyggast så resonerade jag. Nu är jag sugen att smälla upp sådana i det mindre fönstret också, mkt för att faktiskt dölja ett fult element men också för att det blir mer enhetligt med lameller i bägge fönstrena. Grejen är bara att jag helst skulle vilja ha kvar fönsterbrädan i det fönstret för ngn växt/lampa men det betyder ju att lamellerna kommer en bit ut från väggen, typ 20 cm och jag vet inte om det verkligen ser bra ut. Man ser dessutom fönstret från sidan när man sitter i soffan. Ngn som har behållt fönsterbrädan och satt upp lameller, hur blev det?

Mrs_H

Mrs_H, 2009-06-18

Jag har också gått och tänkt på samma sak de senaste dagarna. Jag som inte ens gillade lamellerna har också fastnat i lamellträsket, men grejen är att jag inte vet hur jag ska få till det så det blir snyggt.Jag tycker det blir snyggast så som du har det enda ner till golvet men jag har också fönsterbrädor som är i vägen.Man ser ju ibland att folk har kapat av de så de är bara till fönstrbrädan men det är inte lika snyggt.Dessutom så har jag alltandörren alldelles bredvid fönstrett fast i 90* vinkel så den skarven blir inte lätt och få till på ett bra sätt, eller? Även om jag tar bort fönsterbrädan har jag ganska tjocka element. Massa "problem":)Lycka till, hoppas du hittar nån lösning som du kan dela med dig.

XXJessikaXX

XXJessikaXX, 2009-06-18

Ååå ja visst åker man dit? Jag blev helfrälst efter jag fått upp mina i stor-fönstret. Jag VET att jag sett bilder på SR där folk haft lameller med bräda bakom men hittar inte igen dem nu.
Har dock bestämt mig för att skaffa ettpar i alla fall, och funkar det inte med brädan så åker den väl då. Fönstret ser så naket ut nu och ngn gardinmänniska är jag inte. Hoppas du själv får till det =)

Cia40

Cia40, 2009-06-18

Ibland kan man ta väck den gamla fönsterbrädan, lägga den infrån fönsterkanten och ut (limma dit),
själ inte så mkt plats och du kan ändå ställa något där. Du måste bara kunna öppna fönstret. Ev. köpa en ny tunnare och så djup som du vill ha den:) Gjorde så i vårt gamla badrumsfönster, och det funkade bra:)......Mvh Cia:)

XXJessikaXX

XXJessikaXX, 2009-06-18

Ah Cia vilket bra tips! Våra fönsterbrädor är hur som helst gamla och trasiga så de måste bytas ut. Glipan mellan brädan och fönstret fyller ju ingen funktion hur som helst och som du säger behöver det inte vara en fullbred sak utan huvudsaken man kan ställa något där.

Cia40

Cia40, 2009-06-18

Glad över att kunna hjälpa!:) Med små enkla tips!:):):)

No user male

Logga in med...

Eller kommentera direkt...

StyleRoom App för iPhone

Hemma hos alla.

Nu som app!

Ladda ner StyleRoom från App Store Ladda ner StyleRoom från Google Play

Kontakt & Support

• Om StyleRoom.se
  • FAQ
  • Användarvillkor
  • Pressrum
  • Annonsera på StyleRoom
  • Kontakta StyleRoom

Följ StyleRoom

Hur kan vi bli bättre?

Skicka feedback
StyleRoom Tusentals hem, miljontals idéer.

Styleroom är siten där medlemmarna visar upp sina hem, samlar inspiration och diskuterar heminredning.

Copyright © StyleRoom 2007–2023

Logga in med

…eller med ditt StyleRoom-konto

Kom ihåg mig Har du glömt ditt lösenord eller användarnamn?
Stäng annons