Är det någon som kan tipsa om mattor som går bra att ha utomhus?
De får gärna se ut som "äkta mattor" då jag tänkte inreda vår takterass i lite asiatisk eller afrikansk stil.
Vi har en vanlig "äkta" matta på våran balkong, iofs så regnar det inte in på den utom i de mest extrema fallen men det verkar den ha klarat bra ändå. Enda problemet är väl att det tar väldigt lång tid för den att torka om den blir riktigt blöt.
Pappelina eller plasmattor från Indiska och Plantagen. Visst ser de iten ut som persiska mattor direkt men det finns i fina färger med orientaliska mönster. Billiga är de oxå och tål allt.
Pappelina eller plasmattor från Indiska och Plantagen. Visst ser de iten ut som persiska mattor direkt men det finns i fina färger med orientaliska mönster. Billiga är de oxå och tål allt.
Tresor, 2009-05-05
Vi har en vanlig "äkta" matta på våran balkong, iofs så regnar det inte in på den utom i de mest extrema fallen men det verkar den ha klarat bra ändå. Enda problemet är väl att det tar väldigt lång tid för den att torka om den blir riktigt blöt.
//Tresor
Susen, 2009-05-05
Jo, jag har funderat på det men det kommer att bli alldeles för blött.
Kan egentligen vara vad som helst fast med lite exotisk mönster.
retrobohem, 2009-05-05
retrobohem, 2009-05-05
Susen, 2009-05-05
Pappelina hade fina mattor.
Jag hittade ett annat ställe med många färgglasa mattor. Speciellt en som hette Savanne. Nylanders Mattor http://www.nylandersmattor.se/product_info.php/products_id/289
retrobohem, 2009-05-06
Ja de var ju jättebra!