Hej! Jag ska till hösten flytta ihop med min pojkvän och vi har nyligen fått tag på en 2a med extra matrum till köket. Det jag funderar på är om man ska satsa på att ha ett skrivbord/arbetsplats i vardagsrummet eller sovrummet? Någon som har endera lösningen hemma själv eller några tips? Dessa tas tacksamt emot :)
Velouria, 2009-04-05
Jag tycker sovrummet ska få vara just sovrum om det går, det är bra att kunna ha en helt egen viloplats hemma och jag tycker därför inte en arbetsplats/skrivbord passar in där. Skulle satsat på något diskret i vardagsrummet, eller om det finns plats i en hall/annat överblivet utrymme. En klädkammare som kan inredas till arbetsrum är det också ett alternativ.
Själv har jag valt att ha det i vardagsrummet, är i processen nu att skaffa ett passande/diskret skrivbord.
camilla08, 2009-04-05
hej personligen så skulle jag ha det i vardagsrummet , jag har själv haft det i sovrummet och det funkade inte så bra om man vill ha det lite mysigt där=) nu har vi en trea så jag är glad att vi har ett kontor=)
johannan, 2009-04-05
Tack för tipset! Ja, det låter klokt. Hoppas det går bra för dig att hitta ett skrivbord du tycker om. Själv har jag ett ganska stort från Ikea (75*150) då jag behöver bre ut mig :) plus att det är skönt att kunna ställa ifrån mig datorn framför mig och ändå ha utrymme att skriva samtidigt.
retrobohem, 2009-04-06
Om ni har en laptop så är det lätta att gömma undan den i ett snyggt skrivbord med en låda. Annars har Ikea en ny laptoplösning som är genial, ett litet skåp med utfällbar lucka. Satsa på pärmar och tidsskriftsamlare i snygga, enhetliga mönster och se till att det inte blir för mkt prylar framme så är det inte lika störande i sovrummet eller vardagsrummet.