hejsan, vi tänkte ta bort alla rabatter intill huset och lägga sten plattor där ist.
Hur blir det snyggast? kan man lägga runda stenar i några lager sunt om hela huset eller ska man använda sig av marksten, och vikn storlek, någon som har tips och idéer. har sett att många har grus runt om och ist för gräsmatta.
tänkte om man lägger marksten runtom huset så behöver man ju kanske inte klippa gräset aldelest intill huset.
tacksam för svar
mawano, 2009-04-01
Jag tycker att det är snyggt att lägga grus runt "kattskallar" (runda stenar). Gruset är inte så dyrt om man jämför med marksten. Däremot kostar ju de runda stenarna en del...
grillspett, 2009-04-01
jag håller med mawano lite store storlek på grus och runda stenar är fint...titta på mina album kanske du hittar nåt ?!! jag har gjörd helt annat ..
JOLI, 2009-04-01
Hej Vi tog bort våra rabatter runt hela vårt hus och la sten istället. Vi blev supernöjda och nu slipper man rensa ogräs mm. Kika gärna in på vårt album för tips och ideer Häls JOLI
elisa85, 2009-04-13
Tänk på att sten inte ska läggas precis intill huset pga dräneringen. Några decimeter med grus är det absolut bästa