Hej är ny här! Håller på renovera en lägenhet sen 3månader tillbaka och nu är det målning på mina cover tapeter som gäller.
Det är tydligen väldigt inne att ha vita väggar och en fondtapet, så jääävla snyggt också :) Jag hade tänkt ha hallen, vardagsrummet och sovrummet i samma färg
Men vad har ni valt för vit färg?
På beckers sa dom att vanligast idag är en vit, alltså ingen brytning på färgen. Är lite rädd att det blir för vitt... har köpt 20l nu.
OBS. skriv gärna ner brytningsnamnet och märket på färgbruken :)
kelso, 2009-03-25
Jag körde på :) tråkigt att cover tapeten suger upp så mycket bara.
Gömmer sig alla som har vita färger?
vanillagirl, 2009-03-26
Hallo!
jag tycker definitivt att du ska välja "Mio mandel". Den är vit men med en liten fin mjuk brytning. Köp en provburk och testa...
/M
Brisselisse, 2009-03-26
Hejsan!
På sista tiden har jag valt helvitt utan någon brytning. Blir frächt på något sätt, men kräver ofta några lager =)
För några år sedan skulle jag måla om vårt sovrum och tyckte då att helvitt blev för kallt så fick för mig att välja en bruten vit som skulle gå åt svag grå ton. Den hette "Smokey white". Problemet var bara att när den väl kom upp såg den rosa ut!! Med andra ord så varning för brutna nyanser - de kan bli helt annorlunda hemma i ditt ljus!
Selina, 2009-04-01
vi har valt "stockholmsvit" ... man brukar säga att det ser ut som om färgen är inrökt vilket är helt fel.. det va förr då man målade med oljefärg så gulnade färgen mkt snabbare och då fick man för sig att stockholmsvitt va jättegul.. men det är den alltså inte, utan bara lite mjukare.. snyggt också när man har vitt både på golv och tak är att man har snygga taklister som bryter av lite.. lycka till!!!